Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’na göre; her vatandaş, kendisi ile ilgili kişisel verilerin korunmasını talep etme hakkına sahiptir. Yine, Anayasa’ya göre kişisel verilerin ancak kanunda öngörülen hallerde veya kişinin açık rızasıyla işlenebileceği belirtilmiştir. Bu hak, kişinin kendisiyle ilgili kişisel veriler hakkında bilgilendirilme, bu verilere erişme, bunların düzeltilmesini veya silinmesini talep etme ve amaçları doğrultusunda kullanılıp kullanılmadığını öğrenmeyi de kapsamaktadır. Söz konusu anayasal hakkın kullanılması kapsamında, kişisel verilerin işlenmesinde kişilerin temel hak ve özgürlüklerinin korunması ve kişisel verileri işleyen gerçek ve tüzel kişilerin yükümlülükleri ile uyacakları usul ve esasları düzenleyen 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu yayımlanmıştır.
Lumina üzerinden Satıcı ve Alıcıların Kullanım Koşulları ve Üyelik Lumina’nde tanımlı olan işlemleri gerçekleştirmelerini sağlamak amacıyla Lumina tarafından sunulan Hizmetler’inin tamamını ifade eder. Bu kapsamda Lumina üzerinden verilen hizmetler aslında aracılık hizmeti olmakla beraber; Lumina ile arasında Bayilik anlaşması olan 3. taraf firmaların ürünlerinin listelenmesi ve satışını yapma, Satıcılar tarafından Veritabanına yüklenen içeriklerin Ziyaretçiler ve Üyeler dahil tüm Kullanıcılar tarafından Lumina üzerinden görüntülenebilmesi, listelenebilmesi ve aranabilmesini, Satıcı ve Alıcı arasında; Satıcı’ya ait ürünün Alıcıya satılmasına dair aracılık hizmetini, Satıcı’ya ait ilanın daha fazla kişi tarafından görüntülenebilmesi için vitrin ve doping gibi ilan öne çıkarma hizmetlerini, Talep edildiğinde canlı telefon desteği ile veya başka bir iletişim vasıtası ile Satıcı ve Alıcı arasında iletişime kurma ve bu iletişime dahil olmayı kapsar. Şirket, dilediği zaman ve hiçbir bildirimde bulunmaksızın Hizmetler’in tanımını değiştirebilir, Hizmetleri üçüncü kişilerin kullanımına kapatabilir.
Lumina'a erişen her gerçek ve tüzel kişiyi ifade eder. Ziyaretçi tanımı; Üye, Kullanıcı, Satıcı ve Alıcı tanımlarının tamamını kapsamaktadır. Şirket gerektiğinde bunu doğrulamak için kimlik fotokopisi dahil ilave belgeler talep edebilir.
Lumina üzerinde, oluşturduğu ve onaylanan kullanıcı hesabı ile; listelediği ürünler ve/veya hizmetler ile içeriklerini kendileri oluşturarak Ürünü satışa sunan ve Üyelik Sözleşmesi’nde belirtilen koşullar dâhilinde Lumina'a üye olmuş ve Lumina'ın sunduğu diğer hizmetlerden faydalanan gerçek veya tüzel kişileri ifade eder. Üyelik için gerekli şartlar Üyelik Sözleşmesinde açıklanmıştır. Lumina'a üyelik tipi bireysel veya kurumsal olabilir.
Lumina'a bireysel veya kurumsal üye olarak kendisine ait Ürün’ü Alıcıya satan gerçek veya tüzel kişidir. Satıcı olmak için Lumina'a üyelik şarttır. İşbu sözleşme gereği KULLANICI 18 yaşından büyük ve T.C ilgili kanunlarına göre reşid sayıldığını kabul eder. Gerekli üyelik şartları Üyelik Sözleşmesi’nde açıklanmıştır.
Lumina'a bireysel veya kurumsal üye olarak kendisine ait Ürün’ü Alıcıya satan gerçek veya tüzel kişidir. Satıcı olmak için Lumina'a üyelik şarttır. İşbu sözleşme gereği KULLANICI 18 yaşından büyük ve T.C ilgili kanunlarına göre reşid sayıldığını kabul eder. Gerekli üyelik şartları Üyelik Sözleşmesi’nde açıklanmıştır.
Lumina üzerinden satışa sunulan Ürünler’i satan veya satın alan veya hizmetlerden faydalanan her gerçek ve tüzel kişiyi ifade eder. Kullanıcılar bundan böyle “Ziyaretçi”, “Üye”, “Alıcı” veya “Satıcı” olarak da anılabilecektir. Şirket gerektiğinde bunu doğrulamak için kimlik fotokopisi de dahil ilave belgeler talep edebilir.
Şirket’in sözleşme ile yasal bir ilişki içinde olduğu 6493 sayılı Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun’un 13. maddesine göre 5411 sayılı Kanun kapsamındaki bankalar, elektronik para kuruluşları ve ödeme kuruluşları ödeme hizmeti sağlayıcılarıdır. Şirket dilediği zaman ve herhangi bir bildirimde bulunmadan Ödeme ve Hizmet Sağlayıcılarını değiştirebilir.
Lumina üzerinden, Lumina'ın bayilik anlaşması olan 3. taraf firmalardan sağlanan ürünleri, Satıcılar tarafından başta Yasaklı Ürünler listesi olmak üzere; işbu sözleşme, Kullanım Koşulları, Üyelik Sözleşmesi, Mesafeli Satış Sözleşmesi ve diğer eklere uygun olarak satışa sunulan ürün ve hizmetleri ifade eder. Bu ürünler fiziki değildir. Anında tüketilen sayısal bir kod ve oyun parasından oluşan ve genel adı itibariyle E-PIN / Elektronik Pin’dir. Bundan sonra Ürün, E-PIN olarak da anılabilecektir.
Lumina üzerinden erişimi mümkün olan, Şirket veya Kullanıcılar tarafından yüklenmiş olan Ürünler’e ilişkin bilgiler de dahil olmak ve fakat bununla sınırlı olmamak üzere her türlü bilgi, yazı, dosya, resim, video ve benzeri görsel, yazınsal ve işitsel nesnelerdir. İçerik, bundan böyle “Ürün” olarak da anılabilecektir.
İçerikler’in depolandığı, tasnif edildiği, sorgulanabildiği ve erişilebildiği ve mülkiyeti Şirket’e ait olan ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu gereğince korunan ve 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında işlenen verilerin tamamıdır.
- Üyelik sözleşmeleri süreçlerin yürütülmesi,
- Anlaşmalı kurumlar ve/veya tedarikçilerle ile
yapılan sözleşmeler kapsamında ticari
ilişkilerin yönetimi,
- Üye kurumlara sosyal medya, pazarlama ve
eğitim danışmanlık hizmetlerinin verilmesi,
- Şirket’e yapılan iş başvurularının
değerlendirilmesi,
- Hukuki süreçlerin yönetilmesi,
- Kullanıcı ve Üye taleplerinin
karşılanabilmesi,
- Müşteri talep ve şikayetlerinin
değerlendirilmesi,
- Pazarlama ve kampanya faaliyetlerinin
yürütülmesi,
- Üyelik iptal işlemlerinin
gerçekleştirilmesi,
- Üyelik yenileme tekliflerinin sunulması,
- Ürün ve hizmetlerimizin müşterilerimize en
uygun şekilde sunulması için araştırma ve
analizlerin yapılması,
- Yetkili kurum ve kuruluşlara gerekli
bilgilerin verilmesi,
- Lumina ziyaretçi analizinin oluşturulması
ve takibi,
- Muhasebe işlemlerinin yürütülmesi,
- Satış ve pazarlama için gerekli analizlerin
yapılması,
- Ürün ve hizmet kalitesi ve çeşitliliğinin
artırılması,
- Lumina'da sunulan verilerin doğru ve
güncel olmasının sağlanması,
- Üyeler ile bireysel kullanıcıların karşılıklı
ihtiyaçlarının karşılanması,
- Ülke, şehir ve bölgeye göre kullanıcı, üye ve
tedarikçi analizinin yapılması.
Firma tarafından toplanan kişisel verileriniz; 6698 sayılı KVK Kanunu’nun 5. ve 6. maddelerinde belirtilen Kişisel Veri İşleme şartları kapsamında ve işbu dokümanda belirtilmiş amaçlarla sınırlı olarak, KVK Kanunu’nun 8. ve 9. maddelerine uygun olmak suretiyle 3. kişi ve kurumlara aktarılabilecektir
Bu kişisel veriler, 6698 sayılı Kişisel Verileri Koruma Kanunu’nun 5. Maddesi 1. fıkrasında yer alan “Kişisel veriler ilgili kişinin açık rızası olmaksızın işlenemez” hukuki sebebine dayalı olarak Şirket yetkililerinin www.Lumina.com internet portali ve Lumina mobil uygulaması üzerinden Üye’nin açık rızası ile işlenmektedir.
Kişisel verileriniz Lumina'a üyelik sürecinde toplanmaktadır. Kişisel verilerinizi Lumina ile paylaşmak istemiyorsanız, lütfen Lumina'ın Üye’si olmayınız.
KVK Kanunu’nun 9. maddesine uygun olarak,
kişisel verilerin yurtdışına aktarılması
halinde aşağıdaki hususlardan birinin
varlığı aranmaktadır:
- İlgili kişinin açık rızasının olması,
- KVK Kanunu’nun 5. ve 6. maddelerinde açık
rızanın istisnaları kapsamında sayılan
şartlardan birinin olması ile;
- Aktarım yapılacak ülkenin KVK Kurulu
tarafından ilan edilen yeterli korumaya sahip
ülkeler arasında sayılması,
- Aktarım yapılacak ülkede yeterli korumanın
bulunmaması halinde ise Türkiye’deki ve ilgili
yabancı ülkedeki veri sorumlularının yeterli bir
korumayı yazılı olarak taahhüt etmeleri ve KVK
Kurulu’nun buna yönelik izninin bulunması.
Lumina'a üyelik kullanıcının açık rızası
ile olmaktadır. Lumina'a üye olan
kullanıcı verileri, Şirket’in hizmet aldığı
3. taraf firmaların KVK Kurulu tarafından
ilan edilen yeterli korumaya sahip ülkelerde
bulunan serverlarında saklanabilecektir. Bu
duruma onay vermiyorsanız lütfen
Lumina'a üye olmayınız.
Kişisel verilerinizin işlenmesi hakkında
bilgi edinmek üzere bizimle yazılı olarak
dilekçe ile veya kayit@Lumina.com
adresinden mail ile iletişime geçerek Kanun
çerçevesinde tanımlı olan haklarınızı
kullanabilirsiniz. Bunun haricindeki
yöntemler ile yapılan başvurular dikkate
alınmayacaktır. Bu haklara göre aşağıdaki
alanlarda bilgi edinebilirsiniz:
- Kişisel veri işlenip işlenmediğini
öğrenme,
- Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi
talep etme,
- Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların
amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını
öğrenme,
- Yurt içinde veya yurt dışında kişisel
verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri
bilme,
- Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş
olması hâlinde bunların düzeltilmesini
isteme,
- KVK Kanunun 7. maddesinde öngörülen şartlar
çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya
yok edilmesini isteme,
- Kişisel verilerin düzeltilmesi ve silinmesi
işlemlerinde yapılan işlemlerin, kişisel
verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere
bildirilmesini isteme,
- İşlenen verilerin münhasıran otomatik
sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle
kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya
çıkmasına itiraz etme,
- Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak
işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde
zararın giderilmesini talep etme haklarına
sahipsiniz.